1ª División de Sección 1 - CONCELLO/ PLENO

Área de identidade

Código(s) de referencia

ES.GA.36026.AM.MAR.1-1-1

Título

CONCELLO/ PLENO

Data(s)

  • 1807-2017 (Creación)
  • 1807-00-00 - 2017-00-00 (Creación)

Nivel de descrición

1ª División de Sección

Extensión e medio

115 libros de actas

Área de contexto

Nome do creador

Historia do arquivo

Fonte inmediata de adquisición ou transferencia

Área de contido e estructura

Alcance e contido

Na 1ª División de sección 1.1. CONCELLO/PLENO (Órgano Corporativo de Goberno), podemos atopar as seguintes series documentais:

1.1.1.- Expedientes de división territorial
Agrupación de series que recolle aquela posible documentación que se tramita nos expedientes de modificacións e sinalamento das demarcacións dos límites do termo municipal, así como as alteracións ou cambios de configuración administrativa e institucional do seu territorio. Entre elas segregar parte dun ou varios concellos a fin para constituír outro independente, para creación de novos concellos ou para calquera modificación no ámbito territorial do concello; tamén poden recoller procesos de fusións ou a incorporación de parte do territorio dun municipio a outro. Poden existir ademais expedientes de cambio de capitalidade, de denominación do concello, modificacións parroquiais ou expediente de deslinde do termo municipal, que se instrúen para a demarcación, o deslinde e sinalización da liña do termo municipal.

1.1.2.- Expedientes de Entidades Locais Menores
Contén documentos das entidades locais menores son anexos, parroquias, lugares, aldeas, caseríos e poboados, que dentro dun municipio e constituíndo núcleo separado de edificación, forma un conxunto de persoas e bens, con dereitos ou intereses peculiares e colectivos, diferenciados dos xerais do concello.

1.1.3.- Expedientes de mancomunidades
Contén documentos das asociacións voluntarias de municipios para determinados fins.

1.1.4.- Expedientes de constitución do Concello
Expediente polo que se renova a corporación como consecuencia dunhas eleccións municipais previas, mediante o cese da anterior corporación, a constitución dun novo concello Pleno e elección de alcalde e a consecuente transferencia de poderes.

1.1.5.- Expedientes de sesións do Pleno
Expediente que ten por obxecto a convocatoria e celebración da sesión do Pleno. Poden ser ordinarias e extraordinarias. Contén convocatorias, orde do día, borradores, etc.

1.1.6.- Expedientes de cargos municipais
Expedientes nos que se reflicte a designación das persoas que van desempeñar cargos ou oficios municipais (alcaldes, concelleiros, alcaldes de barrio, pedáneos).

Inclúe tamén os expedientes de rexistro de intereses de membros da Corporación, que veñen a ser rexistros onde se relatan os bens mobles e inmobles integrantes do patrimonio persoal dos corporativos.

Son habituais tamén os expedientes de elección de Xuíz de Paz e substituto, naqueles municipios onde non existe Xulgado de Primeira Instancia e Instrución. Os xuíces de paz xorden polo RD do 22 de outubro de 1855 e pola Real Orden de 12 de novembro de 1855. Actualmente regúlase pola Lei orgánica do poder xudicial 6/1985 (LOPJ) e polo regulamento 3/1995 de 7 de xuño, dos xuíces de paz.

1.1.7.- Mocións
Recolle as proposicións que se fan ou suxiren nunha Xunta que delibera. Son unha proposta que se somete directamente a coñecemento do Pleno, sobre un asunto non comprendido na orde do día e que non ten cabida no punto de rogos e preguntas. Pode formularse por escrito ou oralmente.

1.1.8.- Libro de actas do Pleno
O libro de actas é un documento formal, en papel oficial foliado, dilixenciado de apertura e peche, que recolle as transcricións oficiais, legais e auténticas das distintas sesións do Pleno do concello, asinadas alo menos polo secretario e o Alcalde .

Son un instrumento público solemne, que contén as actas estendidas polo Secretario para dar fe dos asuntos tratados e dos acordos adoptados nas sesións celebradas pola Corporación. O Pleno está integrado por todos os concelleiros e é presidido polo Alcalde. O número de concelleiros que haberá de elixirse para cada concello depende da poboación que habite no seu termo municipal.

1.1.9.- Ordenanzas e regulamentos
Expedientes que recollen un conxunto de actuacións que se seguen para a aprobación e entrada en vigor dunha ordenanza ou regulamento municipal.

1.1.10.- Convenios
Convenios asinados entre o concello e outros organismos e institucións par actuacións diversas.

1.1.11.- Expedientes de xuntas veciñais
Documentación derivada do funcionamento de comunidades veciñais, xuntas de veciños, agrupacións diversas e asociacións existentes no concellos.

1.1.12.- Expedientes de sesións do Centro de Desenvolvemento Local
Expediente que ten por obxecto a convocatoria e celebración da sesión do Centro de Desenvolvemento Local. Son centros para a dinamización social da zona, claves en materia de emprego e formación. Planifican e xestionan aqueles recursos que favorezan o desenvolvemento do municipio, logrando así uns maiores niveis de crecemento e de benestar dos seus veciños.

1.1.13.- Documentación de Asociacións
Unha asociación é unha entidade formada por un conxunto de asociados ou socios para a persecución dun fin de forma estable, sen ánimo de lucro e cunha xestión democrática.

1.1.14.- Expedientes da Comisión Xestora
Documentación (actas ou expedientes de sesións) das sesións da Comisión Xestora, órgano ocasional e de carácter excepcional que se crea en circunstancias concretas para substituír ao Pleno da corporación.

1.1.15.- Expedientes de sesións da Xunta do Partido
Expedientes de sesións celebradas pola Xunta do Partido Xudicial.

1.1.16.- Libro de actas da Xunta do Partido Xudicial
Un partido xudicial é unha unidade territorial para a administración de xustiza, integrada por un ou varios municipios limítrofes e pertencentes a unha mesma provincia. O libro de actas recolle as sesións do órgano de goberno colexiado establecido para o seu funcionamento, a Xunta do Partido Xudicial ou as Xuntas Comarcais.

1.1.17.-Libro de seguimento de acordos
Rexistro auxiliar para o control e seguimento da tramitación de expedientes.

1.1.18.-Rexistro de Entidades Locais
O Rexistro de entidades locais nace en 1986 co fin de ter constancia fidedigno dunha serie de datos elementais dos oito tipos de entidades locais de España. Os municipios teñen un número de inscrición no rexistro de entidades locais. O Real Decreto 382/1986, de 10 de febreiro, crea, organiza e regula o funcionamento do Rexistro de Entidades Locais.

Valorización, destrucción e programación

Acumulacións

Sistema de arranxo

Esta división de sección1.1. CONCELLO/PLENO contén as seguintes series documentais:

1.- GOBERNO:

1.1.- CONCELLO/PLENO:

1.1.1.- Expedientes de división territorial
1.1.2.- Expedientes de Entidades Locais Menores
1.1.3.- Expedientes de mancomunidades
1.1.4.- Expedientes de constitución do Concello
1.1.5.- Expedientes de sesións do Pleno
1.1.6.- Expedientes de cargos municipais
1.1.7.- Mocións
1.1.8.- Libro de actas do Pleno
1.1.9.- Ordenanzas e regulamentos
1.1.10.- Convenios
1.1.11.- Expedientes de xuntas veciñais
1.1.12.- Expedientes de sesións do Centro de Desenvolvemento Local
1.1.13.- Documentación de Asociacións
1.1.14.- Expedientes da Comisión Xestora
1.1.15.- Expedientes de sesións da Xunta do Partido
1.1.16.- Libro de actas da Xunta do Partido Xudicial
1.1.17.- Libro de seguimento de acordos
1.1.18.- Rexistro de Entidades Locais
1.1.19.- Expedientes de sesións do Padroádego Municipal de Santa Trega
1.1.20.- Expedientes de sesións do Consello Consultivo Económico e Social
1.1.21.- Libro de actas da Xunta do Reino de Galicia
1.1.22.- Xerencia de Urbanismo

Área de condicións de acceso e uso

Condicións que rixen o acceso

Condicións

Idioma do material

  • galego

Escritura do material

  • latino

Language and script notes

Características físicas e requerimentos técnicos

Instrumentos de descrición

Área de materiais relacionados

Existencia e ubicación de orixinais

Existencia e localización de copias

Unidades de descrición relacionadas

Descricións relacionadas

Área de notas

Identificador(es) alternativo(s)

Puntos de acceso

Puntos de acceso á área temática

Puntos de acceso ao lugar

Nome dos puntos de acceso

Genre access points

Área de control da descrición

Identificador da descrición

Identificador da institución

DEPO00201085363

Regras e/ou convencións usadas

General International Standard Archival Description, Second Edition, ISAD (G).
Norma Galega de Descrición Arquivística (NOGADA)

Estado de elaboración

Nivel de detalle

Datas de creación revisión eliminación

Agosto de 2018

Idioma(s)

Escritura(s)

Fontes

Nota do arquiveiro

Servizo Técnico do Patrimonio Documental (STPDOC)
Descrición realizada polo persoal técnico do Arquivo da Deputación Provincial de Pontevedra e colaboradores

Área de acceso

Materias relacionadas

Persoas e organizacións relacionadas

Related genres

Lugares relacionados